26 januari 2009

Klimatsmart

Nu vet jag vad klimatsmart är!
Det är när TV4 kl 22.25 skickar in en rödkindad käck och överenergisk norska som weathergirl. Tone Bekkestad - kvinnan med gester som får ett vinkraftverk i megaterrawattsstorlek att framstå som en liten klen visp.
Vi låter oss förföras av det charmiga och energiska tonfallet i Tones norska. Vi drunknar i hennes glittrande ögon och hänförs av den vältränade och atletiska kroppen. Den välblekta tandraden bländar oss och hon slänger med håret sådär "Gud-vilket-häftigt-hårsvall-jag-har"-aktigt.
Allt detta för att meddela mig att det är tyärr o-väder. Det är inget väder alls. Det är färglöst grått, ingen vind, inget regn, inte snö. Det KÄNNS INGET! Jag vill känna vädret. Jag vill leka. Vill ha mer väderlek!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller inte med dig. Jag gillar inte Tone alls. Jobbig, gnällig röst och totalt ocharmig. Och då gillar jag ändå generellt norska(/or).

Då var det mycket smartare att anställa Carin da Silva som hallåa. For obvious reasons. =)

Anonym sa...

Men "väderlek" var ett roligt ord. Leka väder, liksom. Pax för solen.

Elisabeth sa...

Lite tolkningsfel. Allt skulle läsas med ett STORT mått av ironi. Tone = hittepåtjej.
Väderlek = visst är det ett bra ord!!

Tinne sa...

Fråga vilken man som helst om vad Tone sagt om vädret och svaret skulle nog bli:
-Vet inte men hon e snygg!

Galenskaparna skulle beskriva det så här:

Hej alla män nu väderprogram,
Titta här vad farbror Frej tar fram,
En klämkäck norska med sexig glöd,
Vem bryr sig då om hur vädret löd.

Anonym sa...

Stackars väderHelen på Aktuellt... hon kan inte visa ngt väder alls. Lördagens väder dök aldrig upp i sändning. =( Vad är chansen för sol i dessa dagar.
/joti