18 januari 2009

Just in time

Jag har några klockor.
Idag räknade jag dem.
Det är lite pinsamt att erkänna men det var några fler än jag behöver.

Vem behöver en klocka egentligen? Vi har klocka i våra mobiler. Vi har klocka i våra datorer. Det finns klockor i våra bilar och det finns fullt av klockor på stan. Så visst...det kanske kan tyckas onödigt men jag gillar mina klockor. I alla färger, former och material. De finns lite överallt i huset, de flesta lite ledsna för de har inget batteri :-(
(tick, tack, suck, ge mig lite power tack..) En speciell älskling ligger i ett bankfack. Han heter Bengt och ligger mörkt där, myser och väntar på mig.
Förra veckan var jag tvungen att ta hem en liten kille som ville
bo hos mig, Olle. Nej, jag skojar! Jag har bara namn på en! Bengt!

Hur många klockor jag har? 31 st!
(Och ja, jag kommer oftast i tid!)

Inga kommentarer: