26 januari 2009

Bull shit for kids

Sätter kaffet i halsen:
" En fransk-mexikansk barnmatador har dödat sex tjurar i en uppvisning..
– Jag är lycklig att jag vunnit denna seger, sade den 11-årige Michelito innan han på lördagen lämnade den blodiga arenan i Merida i södra Mexiko. 3 500 människor bevittnade föreställningen när den unge matadoren dödade 6 tjurar. Nu ska en video skickas till Guinness rekordbok så att Michelito kan registreras som den yngste matadoren som dödat flest tjurar. Han har hållit på sedan han var sex och dödat dussintals djur."


Här hemma har vi haft vandrande pinnar, hamstrar och ett akvarium för våra killar. Känns helt plötsligt lite mesigt. Jag kanske skulle varit lite mera Mama Latino i min fostran? Skulle vi kört amatöraukupunktur på dvärghamstrarna?
Erkännas bör att firrarna dog efter ett litet kok då doppvärmaren bara krämade på mer och mer värme. Förövaren är identifierad, handlingen är preskriberad och ligger klart i lä jämfört med vad som sker i tacons hemland.
Fisksoppa någon..?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den där killen kommer att bli en riktig bully när han börjar skolan...... (trimvirvel? tack!)

Elisabeth sa...

Ha ha....ja, jag hör dem! Quick, as usual! :-)

Anonym sa...

Du é rolig du!
Pok C