20 oktober 2009

Surpuppor

Surpuppor är ett underskattat ord. Känns tidigt 70-tal. Retroord.

Jag är helt slut efter två dagar på kurs tillsammans med sju personer som:
Inte har roligt
Inte kan skratta
Klagar på småsaker
Tar sig själva på för stort allvar
Sitter och säger "I like"
Sitter och säger "Eller hur, Janne?"
Inte vågar ställa frågor för att blotta sin okunskap (men VARFÖR går man kurs då?)
Inte är intressade av någon annan än sig själv.
Ja, det skulle väl vara hon som är så glad för Janne då. För att roa mig satt jag och försökte känna om det bar lite love på g där men icke! Det var bara någon som var mera chef än den andra som någon som ville imponera.

Det är en sån makalös energitjuv för mig. Jag har verkligen försökt, sett, bekräftat, intresserat mig, lyssnat och varit trevlig och rar på alla sätt. Hur kunde två dagar bli så fel. Jag är helt slut av att ha surpuppor i min närhet. Jag blir bara trött och känner mig faktiskt... som 52 år.

2 kommentarer:

Tinne sa...

All heder till dig som försökte. Ingen kan anklaga dig för att vara en " motvalskärring" i alla fall. ( oxå ett retroord som används alldeles för lite....) Ibland är det bara helt omöjligt att nå fram. That's life. Fyll på energiläckaget med lite skumpa.....

Elisabeth sa...

You´re so right! Men inte idag! Då svimmar jag. Tröståt istället. Halvbra men ändå....