23 oktober 2009

15 poäng

Mitt i natten kom ett sms:

-"Jag flyttar hem nu".
Min prins och mitt hjärta! Vad har nu hänt? Du som bott hemifrån i två år. Tryggheten personifierad. Lugnet själv.
Mitt modershjärta har en direktkoppling till hjärnan som omedelbart gick till läge "red alert".

Men du ville bara flytta hem till pensionat Värpinge för att under en vecka råplugga inför stortentan om drygt en vecka. I helpenionen igår då:
  • Skön säng
  • Ett välfyllt kylskåp
  • Vällagad och näringrik middag på kvällen
  • Viss tvättservice
  • En lillebror att leka med på lediga stunder
  • Tillgång till bil
  • Gratis telefoni

Och en mycket lycklig mamma som njuter av närheten till dig några dagar. Jag är dessutom så glad för att du aldrig läser min blogg för då hade du dragit till din lägenhet ganska fort.

Älska lagom är svårt för mig, mitt vackra barn.

Inga kommentarer: