11 oktober 2009

Lights out

Grå himmel och ett regn som gråter över redan fuktig mark. Inte en vindpust som kan ge molnen en puff åt sidan. Min kropp är lika ledsen som himlen. Matt, förlamad och tung.
Jag letar bland mina inre bilder efter ljus. Jag söker ord som kan värma, tina upp och ge kraft. Varje textrad nagelfar jag, söker i varje attsats och bisats men finner bara mörka imperativ.

Alldels nyss njöt jag av havet under den väldiga, vänliga och varma solen. Sanden bar min kropp som en mjuk hand. Omhändertagande. Tryggt.

Hösten kryper in under huden.
Suddar ut färgerna.
Tar andan ur mig.
Släcker ljuset.

3 kommentarer:

Tinne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tinne sa...

Idag låg Gants senaste katalog i brevlådan. Den värmde i alla fall mig lite grann inombords.....

Elisabeth sa...

=D
Tack doktorn. Bästa medicinen!!