17 juni 2009

Pippi-isch

Ikväll skulle jag göra MYCKET kloka och vuxna saker som att städa och festfixa inför midsommarfesten. Men istället försvann jag i timmar vid datorn och Youtube. Eftersom jag inte ville städa så dök Pippi upp nedre lillhjärnan. Njöt en stund av Pippi, Kling & Klang på koreanska. Då jag är en person med små krav på underhållning kunde jag kollra bort mig själv så till den milda grad att all städambition försvann.
Självsanerad.
Själsanerad.
-"Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg."
(och just nu saknar jag mitt röda hår...mycket)

1 kommentar:

Tinne sa...

Helt underbart!!! och när man sett detta klipp var det bara att fortsätta. Min favo blev den här melodin:

http://www.youtube.com/watch?v=bCqvrGTuv5E&feature=related

Fattade inte ett jota men man blev glad inombords.

När det gäller städning varför inte göra det a la Pippi med skurborstar på fötterna och mjuka höftrörelser, blir golven rena på ett kick!