21 mars 2009

Oliver, with a Twist

Jag är helt uppslukad av tv-serien ROME, en av tidernas mest påkostade produktioner. Rome är ett samarbete mellan HBO och BBC och det märks. I detta historiska drama har man inte fuskat med någonting! Det är så snyggt och trovärdigt.
Min favorit är given - karaktären Titus Pullo. En vild, oslipad och minst sagt välbyggd soldat med enkla nöjen:

-"I like to kill my enemy, take their gold, and enjoy their women."

Men nu sitter jag här efter att ha sett första säsongen och undrar var jag kan köpa så makalöst frestande, stora, gröna oliver som romarna mumsar i sig i alla avsnitt?
Jag kör alltså med lite lagom sköna funderingar i 2000-tals tappning istället för att uppröras av alla svek, incestuös sex, mord, dagliga våldtäkter och dödliga intriger.......lite lagom sådär.
Associationer är spännande. Säger mycket om vem vi är. Men oliver? Sugen på gröna oliver? Beats me! Tror egentligen mer på att jag är sugen på en Dry Martini!

Inga kommentarer: