08 november 2010

Förfallodag

Som om inte det var nog med elände, sjukdomar och mög hittade jag ett litet brev i min låda. Skatteverkets lilla sammanfattning över mitt forna liv under föregående år.
Så lätt det är att glömma att jag sålt dendär fonden. Stolt och glad för länge sedan över uppgången.
- ”Men vad bra, då sätter jag undan lite pengar till vinstskatten.”
Klok tanke. Men jag hittar inte riktigt den summan nu. Någonstans.
Förfallodag! Men inte faller jag i gråt på förfallodagen (trots att det det låter om man ska falla ner i ättestupan). Nä, jag har nog haft roligt för de försvunna pengarna. Men Mona Salin, du har fel...det är inte roligt att betala skatt!

1 kommentar:

Tinne sa...

Sh-t! Tack för påminnelsen. Även jag har i ett svagt förträngt detta elände.... Om man monterar ner brevlådan, slipper man då? :))