28 januari 2010

Sjuk som en man

Jag tar vilket djäkla ben som helst i högen!
Jag är så arg och förbannad och trött och ledsen och förtvivlad (och alla andra synonymer) för jag inte bara kan få vara HEL! Just när jag var så glad och nöjd med mig själv, igång med träning och hopp och skutt och ler med hela kroppen. DÅ LÄGGER ENA BENET AV! Artros och protes och fräknar och rynkor och stora ärr och andra defekter kan jag ta men
VARFÖR KOMMER DENNA ASJOBBIGA MUSKELINFLAMMATION!

De tre V:na. Vila, värme och Voltaren. Vill inte nu. Är ledsen! Vill inte! Kommer att överleva. Är inte sjuk. Bara besviken. Vill fortsätta träna nu. Ledsen. Ledsen. Sjuk som bara en man kan vara!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag har ägnat eftermiddagen åt din blogg om din höftoperation. Helt underbar och så väl jag känner igen mig. Just nu är jag knappt två veckor efter operation men dina kommentarer behövdes för att dämpa den oro jag har skaffat mig.
Vad är normalt? Kan jag sitta så?
Tack för att du skrev och att jag lyckades hitta den.
Lycka till med fortsatt rehab - jag förstå att det kommer att ta tid för mig. Men jag kommer på upploppet.

Elisabeth sa...

Hej! AK! Kul att du hittade mig här! Läs gärna hur det gick i Österrike! Fantastiskt så livet kan förändras! Lycka till med din rehab och jag säger det igen.....träna!!