03 januari 2010

Nyårslöfte suger


- "Har du något nyårslöfte?" Jag vet inte hur många gånger jag fått frågan. Svaret är givet och alltid detsamma - NEJ. Varför skulle jag göra det? Jo, möjligen för att dra mig själv i förnedring genom ständiga misslyckanden. Det är varken lockande eller mentalt uppbyggnade. Antipepp, typ. Inte smart.
Men varför får jag frågan? Är det fegisar som egentligen menar: - "Du, skulle det inte passa nu att börja träna på allvar och förvandla dina mjukmuskler till mera fast vara?" Men visst är det så! Men säg det då. Jag kan ta det.
OM jag till äventyrs skulle lova dig något så bör det det vara efter noga övervägande och inte mitt i nyårsnatten med en ansenlig mängd alkohol i kroppen och egot på toppen. Och OM jag ska lova dig något så måste du lova mig något och då har vi en tävling. Då kan det hända något.
En vinnare och en förlorare.
Jag vill vara den förstnämnda.
Det kan gå igång mig.
Behöver det.
Nu.

1 kommentar:

Vespa la Vent sa...

Vet precis hur du känner! Varför kan man inte börja leva livet vilken dag som helst, varför är nyåret ett slags milstolpe där nya mål ska hittas och uppfyllas. Nä, jag säger "Lev livet levande"!