08 augusti 2009

Money is not the issue

"-Det var en djäkla tur att jag fick in min nya 46 tums LED TV i Mercan!"

I veckan kunde vi glädjas med en av mina vänner åt denna upptäckt. Vilken tur! Jag kan inte förneka att en dylik apparat verkligen omedelbart skulle kunna ersätta min tjockburk hemma. Avundsjukan tog ett förlamande krafttag om hjärteroten och i detta akuta tillstånd jag tog reda på vad man kan få för motsvarande pengar:
22 000 st doser vaccin mot mässling
3 700 behandlingar mot malaria
2 200 månadsransoner mat till flyktingar
(då är inte Mercan inräknad, nä.)

Såja. Nu känns det bättre en stund!
(tänkte hon..... fortfarande grön av ovan nämnda sjuka)

2 kommentarer:

Patrik Flensburg sa...

Rättning LED TV inte LCD, ;-)

Elisabeth sa...

FÖRLÅT! Har ändrat nu. Det är inte lätt för en dam i min aktningsvärda ålder att komma ihåg alla förkortningar :)