05 augusti 2009

Boll utan kontroll

Precis här - en millisekund innan det ljuvliga ljudet när bollen ramlar ner. Precis här ska den lilla vita runda bollen vara. Men inte!
Men vad är problemet med mig? Jag måste ha drabbats av en eller flera allvarliga sjukdomstillstånd:
Ballögd i stället för bollögd?
Överrörlighet i mina handleder?
Nackspärr och näsbränna?
Tillfällig polio eller en släng av försenad barnförlamning?
En fis på tvären eller dålig andedräkt?
Skoskav eller efterkrav?
Ja, inte fasen vet jag! Nu vågar jag knappast närma mig det lilla eländet utan att må dåligt. Han ligger där och asgravar år mig:
- "Försök få mig i koppen på ett slag! He he, det kommer inte att gå! Jag drar mig lite åt höger, tror jag. Ja, eller vänster..."
Jag blir fnoskig (bra ord, har glömt bort det nästan). Diagnos: puttfrossa. Löjligt. Jag var ju Queen of Puts!
(Hela inlägget är bra golfnördigt, jag vet. Men det är ett försök till självläkning. Ha överseende.)

1 kommentar:

Tinne sa...

Lösningen på problemet är enkel. Du spelade väl inte på Titlest NXT-tour bollar. Hade du gjort det hade allt gått som en dans....