23 maj 2009

The devil off course


Idag
Sjätte hålet, par 4. Hade ett halvtaskigt utslag som landade en bit utanför fairway men helt ok ändå. Tänker på att hålla baksvingen låg, säger till mig själv:
- Lugn nu, lugn.
Tar femman och ska bara lägga fram bollen till green. Den går rätt ut i skogen, ut bland kottar, löv och pinnar.

Två sekunder senare förvandlas jag från sansad 50+ tant till ett rödglödgat monster som står och hackar järnfemman i gräset och skriker:
- "Helvetes djävla klubbadjävel. Pissboll och golfmööög. Fan åsså. SKIT! " Hackade lite till så att gräset på faiway flög omkring mig.
Då hade det varit bra om jag hade spelat själv eller iaf med någon som känner mig väl. Men idag var det inte så. Nä, vi spelade med trevliga Tina och hygglige Hugo (eller vad fasen de hette) och jag var så himla pigg och treeevlig och social.
Efter nio hål tackade de för sig och skyllde på att de skulle på ngt kalas....

Golf, anyone?

Inga kommentarer: