12 april 2009

Säkert vårtecken

På promenad kl. 16 .15 idag:
Idag gick jag en mysig och lång promenad i rasande fart. På vägen hem passerade jag en fin, soldränkt dunge nere vid Höje å. Marken var täckt av ett blommande hav av scilla och vårlök. Det var alldeles varmt i solen. En sån fin plats! Jag saktade in och såg att blommorna var nertryckta på ett ställe.
Någon hade precis lämnat platsen.
Någon hade legat där i solen.
Någon hade haft det mysigt i solen.
Någon hade glömt ta med sig sin använda kondom som låg kvar på sängen av blommor.
Ja, jag lät den ligga kvar och tänkte att blommorna snart sträcker på sig igen och döljer lojalt spåren efter en stunds passion. Härligt! Det är bara att gratulera! Hoppas jag inte skrämde iväg er?

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin blogg, vacker, tankvärd, njutbar så och mitt i detta en kådisstorry. Jag fortsätter följa dina äventyr.
/luvis