22 april 2009

Bara en vanlig onsdag

Jag saknar en penna och börjar leta
Jag ringer en journalist som ville veta
Jag gör en enkät
Jag tröstar en som grät
Jag raggar folk till en tyckarpanel
Jag rättar till en annans fel

Jag ersätter ett ’å’ med ett ’a’
Jag tycker att websidan blev riktigt bra
Jag bjuder in en minister
Jag rättar några logiska brister
Jag letar nyheter i mediabrus
Jag visar andra ett nybyggt hus

Jag lobbar med en politiker mer än vad jag ska
Jag skriver en artikel som inte blir bra
Jag bildar en grupp som sätter igång
Jag peppar en vän som är sur och vrång
Jag mailar, läser, skickar, läser, skickar
Jag sätter gula kvalitetssäkringsprickar
Jag gör en bild ljusare och mera grön
Jag ställer mig i långa lunchkön

Jag tycker annorlunda och argumenterar
Jag gör en PowerPoint och kommenterar
Jag vattnar en blomma
Jag förklarar vägen till Lomma
Jag skriver kanslisvenska, 2500 ord
Jag läser detsamma, dokument på mitt bord

Jag bokar en lokal
Jag designar en dekal
Jag svär över förlorade post-it lappar
Jag tittar på kollegan som skönslappar
Jag får en idé, vad tycker du?
Jag vill inte vara ensam, kommer du nu?
Jag behöver vara ledig, vill åka hem
Va?! Är klockan redan tio i fem?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha,vilken härlig jobbbeskrivning!! En grundlig sammanfattning i diktform - inte dåligt!
/C.