14 februari 2009

Berör mig!

Käraste Lukas!
Jag har njutit oerhört av Tillsammans. Jag har slitis mellan hopp, glädje och förtvivlan av Fucking Åmål och mitt hjärta slets i bitar och hjärnan skrek av Lilja 4Ever.
Nu stod alla dörrar in till mig på vid gavel, mitt hjärta var som ett öppet sår redo att blöda och jag behövde en stund av fiktiv lycka/olycka för att rensa upp, vakna, distansera mig, känna och beröras.
Men - Mammut är pinsamt förutsägbar, sorgligt otidsenlig och utan GLÖD! Efter två låånga timmar satt jag iklädd teflonjacka - alla försök till beröring från dig, min käraste Lukas, var helt fruktlösa. Alla intryck studsade mot mig. Boink, boink - och iväg igen...
Tom, tomt, tömt, innehållslöst och utan mening - för mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Undrade just om detta var en "tjefilm". Jag fattade inget! Kram /c

Anonym sa...

Det var som fan. Jag tyckte att det var den bästa film jag sett på länge. Det är något med Gael Garcia Bernals karaktär som jag kan relatera till (dock inte pengarna).

Såg Slumdog Millionaire igår också. Bästa film jag sett sedan Mammut. =)
I recommend!

Elisabeth sa...

Ska titta på slumdoggen snart! Laddat mitt usb precis! Återkommer om det! :-)