19 november 2009

Hata SJ


-Döö, bussen till Lund går deer ute!
En liten, liten konduktörstant med hårdpermanentat hår står i dörren på tågvagnen och pekar med hela kroppen ut mot gatan i ett kallt och regnigt Göteborg.
Hon går med hårda arga steg fram och tillbaka i vagnen som om hon ägde hela Statens Fucking Järnvägar!
- Döö, du kan åka bussen istället till Lund!
Jag står trött och sliten efter tre dagars arbete med min 1-klass biljett i handen och vill BARA HEM! Inte fasen sätter jag mig på en buss som i rusningstrafiken ska stanna vi varje rött ljus på väg ut söderut från Göteborg. Jag vill få god mat, sträääcka på de mäsströtta benen, få frukt och kaffe, sitta på Internet, facebook och blogga. Jag vill INTE knövla mig in bland alla andra trötta och arga resenärer.
Min enda kompensation när jag satte mig på mjölktåget söderut blev en äcklig kopp kaffe och en värdecheck på 50:-. Kan vi få lite konkurrens till SJ, tack!

3 kommentarer:

Vintagesmulor sa...

50 spänn? Fy vad snålt. Det är ju viss skillnad på att åka tåg i 1:a klass och buss i rusningstrafik. Jag är med på hatet!

Elisabeth sa...

Aha! En som fattar! Dags för en Facebook grupp kanske?

Vintagesmulor sa...

Oh, där förlorade du mig, tror jag. Uppenbara facebook-grupper är om möjligt ännu mer irriterande än SJ's inkompetens. "Vi som hatar pedofiler!!!", "Gruppen för oss som äter frukost", "Gå med här och visa att du är emot VÅLD!" etc.