01 november 2008

Akt 1 - Intervjun

Jag: - Jag måste fråga - varför?
Jag: - Vadå? Varför blogga? Ja, det är inte helt klart..
Jag: - Är det för din egen skull? Skriver du för att rensa tankarna?
Jag: - Det är inte så. Om jag hade velat skriva "för min egen del" skulle jag väl inte behöva starta datorn varje gång. Jag hade bara fortsatt att skriva som jag gjort länge. Jag vet att det är många bloggare som "skriver av sig - för sin egen skull" men det är inte sant. Det fanns papper och penna innan internet och datorer. Jag tror många är rädda för att bloggandet ska bli för pretentiöst om "man inte gör det för egen del."
Jag: - Så, varför?
Jag: - Visst är det kul om du eller någon annan läser, tycker till, tycker om eller tycker som jag.
Jag: - Då undrar ju jag - hur tänker du börja?
Jag: - Vet inte än. Jag måste fundera på det.
(Tänker.....)
NU vet jag!
Jag: - Jag ska ta mig an fenomenet charterresan. Återkommer med det.
Jag: - Det låter inte så spännande.
Jag: - Vem har sagt att det är så himla spännande? Men kanske annorlunda?
Jag: - Men du, till slut, dethär med att intervjua sig själv - har det inte funnits med i en film?
Jag: - Du har rätt! The Commitments, en av mina favoriter! (1991)














1 kommentar:

Anonym sa...

Ngn annan: haha, tänk jag hade på känn att det första inlägget skulle vara ett "blogga-om-att-blogga-inlägg". Metabloggande, liksom. I like. Mucho. Det här kan bli hur kul som helst!

Ser med spänning fram emot akt 2! =)